Page 9 - 7 skäl att tro på Gud all pages
P. 9

sprungen ur någon förälders genetiska in­
               formation (2009, s. 174).

           Betydelsen av Shubins medgivande får inte
           missas. Han erkänner att vetenskapen verifie­
           rar att liv i den naturliga världen måste komma
           från  tidigare  existerande  liv.  Ändå vägrar  han
           att utifrån detta dra den enda rimliga slutsat­
           sen: att liv därmed  inte kan ha uppstått  ur
           icke­levande kemikalier. Med andra ord, mate­
           rialistisk evolution kan inte redogöra för eller
           förklara de mest grundläggande vetenskapliga
           lagarna, inte minst lagen om biogenes.
           Om det är så att den ”enda möjliga slutsatsen”
           som vetenskapliga bevis kräver är att det ”aldrig
           uppstår liv annat än från liv”, hur uppstod då
           det första livet? Bröt det på något sätt mot bio­
           logins mest grundläggande naturlag och upp­
           stod ”naturligt” från icke­liv? Eller finns det
           någon annan möjlighet? Sanningen är att det
           finns en annan möjlighet; en möjlighet som ve­
           tenskapen inte har motbevisat men som evolu­
           tionisten John Sullivan medger är ”mycket svår
           att acceptera för vetenskapliga forskare” (s. 94,
           kursivering tillagd). Enligt Sullivan är, ”så långt
           bevisen  sträcker  sig”, biogenes ”fortfarande
           den enda möjliga slutsatsen. Men... det är en
           slutsats som verkar leda tillbaka till en överna-
           turlig skapelseakt” (s. 94, kursivering tillagd).
           Lägg märke till vad han faktiskt säger: etable­
           rad, väl fungerande vetenskap stöder indirekt
           en ”övernaturlig skapelseakt”, vilket innebär en
           övernaturlig skapare.

           Evolutionisten och professorn vid Harvard Uni­
           versity George Wald medgav på liknande sätt i
           en artikel med titeln ”The Origin of Life” att det
           i slutändan finns endast två alternativ för livets
           ursprung: (1) spontan självalstring; eller (2)
           ”det enda möjliga alternativet, nämligen att tro
           på en grundläggande akt av övernaturlig ska­
           pelse. Det finns inget tredje alternativ” (1954, s.
                                                      9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14